torsdag 7 juli 2011

Dag 2 av 7 under PEPPVECKAN: ringen

Då Matilda som vanligtvis uppdaterar denna sluga blogg har rest till våra favoritböckers ursprungsland har jag lovat att ta över detta ärofulla jobb i hennes frånvaro. Jag kommer därmed att fortsätta att rapportera från peppveckan inför filmpremiären som är natten till onsdag. Under denna peppvecka kommer vi att ägna oss åt olika HP-relaterade aktiviteter och vi kommer varje dag att symboliskt förstöra en Horcrux/horrokrux så att vi efter peppveckans slut har förstört alla, och i och med detta kan han-som-inte-får-nämnas-vid-namn äntligen besegras. Ett schema med tider för alla aktiviteter har skickats ut till alla Uppsala Slug Clubs medlemmar. Efter visst krångel med att föra över bilder från kameran som jag lånat för att kunna dokumentera det hela kommer nu här en liten uppdatering!

Onsdagen den 6 juli var planen att vi skulle spela Quidditch i stadsparken i Uppsala. Jag var där vid kl. 15 som var bestämd mötestid och strax därefter dök Josse upp men det blev bara vi. Mugglarna hade verkligen invaderat stadsparken denna dag. De var precis överallt! Så vi skippade att spela Quidditch och koncentrerade oss istället på att förgöra ringen. Josse fick äran och jag kan meddela att Marvolo Gaunts gamla ring inte längre är en Horcrux/horrokrux!

Under torsdagen står pyssel på temat.

Magiska sommarhälsningar från Louise Lupin


Inga kommentarer: