söndag 28 december 2008

Nytt community för potterister - MuggleSpace

MuggleNet lanserade på julafton communityn MuggleSpace. Man skapar en användare och ger sig sedan in i diskussioner, skaffar grupper med likasinnade, håller koll på framtida events inom HP-fandom och får senaste nytt från Mugglenet i en kolumn till vänster - ett internationellt nätverk för Potterfans, alltså!

Mina tankar förs förstås till Hogwarts.nu som är den ännu oöverträffade Harry Potter-communityn. Hoggis uppföljare Fenixforum höll inte riktigt måttet - inga husalfer att fånga, inga drakar att föda upp och inte samma mysiga design (även om de återgick till Hogwarts färgschema när de gjorde om Fefo, som det populärt kallas). Det är synd, jag hade gärna varit lika beroende av Fefo som av Hoggi. Nåväl, vi får hoppas att Mugglespace kan fylla upp det stora hål som Hogwarts lämnade efter sig.

Skaffa en användare och kolla läget ni med! Jag går under namnet Fossing.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag finns under namnet Cecilia55
:)

Rakel sa...

Jag: minihippogriff
:D

Anonym sa...

Är inte så förtjust i ägarna av sidan men min engelska behöver förbättras och hemsidan har det jag sökt länge. Har gått emot mina egna åsikter och blivit medlem på sidan, heter Vicki Zabini :)

dracodormi sa...

Jag heter dracodormiens... tror jag... :P

Det verkar väldigt facebook-aktigt... Hm...

Vicki Zabini?? :D Vilket kul sammanträffande! Så hette nämligen Blaise lillasyster i en fanfiction jag skrev en gång.