onsdag 18 oktober 2017

Förra ordförande tackar för sig

För lite mer än tre veckor sen hade USC sitt årsmöte, där vi bland annat pratade om vad vi gjort det senaste året, planerade för vad vi vill göra under det kommande verksamhetsåret, och sist men inte minst valde en ny styrelse. Det innebar även att det var dags för mig att säga hejdå till styrelsen efter tre år. Vilket jag först när de skulle ha sitt första styrelsemöte insåg hur konstigt det kändes. Jag har nu varit med i USC – aka. världens bästa förening – i ungefär fyra år. I tre av de åren har jag suttit i styrelsen, och i de två senaste åren har jag varit ordförande. Så nu när jag inte längre är ordförande, tänkte jag att jag ville skriva ett något cheesy blogginlägg om det.
USC som förening är rätt otrolig. Den är öppen, välkomnande och accepterande. Och väldigt väldigt konstig. På ett bra sätt. I USC har jag hittat några av mina bästa vänner. I USC har jag skrattat så mycket att jag fått ont i kinderna. I USC har jag fått arrangerat evenemang som Hogwartsexpressen, som dragit tusentals intresserade (vilket fortfarande är helt bisarrt). I USC har jag fått spela teater, sjunga och leka lekar som jag aldrig skulle lekt annars. Så att ha fått kalla mig ordförande för Sveriges största (och bästa!) Harry Potter-förening har varit något jag inte varit sen med att skryta om. För USC är helt klart värt att skryta om.
Under de här tre åren som jag suttit i styrelsen har vi hunnit med massor, för mycket för att ta upp varje liten grej, men några saker som jag är extra nöjd över att vi fixade är; 1. Bankkontot (USC är modernare än någonsin), 2. Instagramkontot (nu massa fina bilder från våra träffar), 3. Att vi påbörjade ett medlemsregister, och sist men inte minst 4. Vi tryckte äntligen tröjor! Woho!
Sist men inte minst vill jag skriva lite kort om Slytherinfesten vi hade i våras, men som det aldrig kom ett blogginlägg för. Då jag själv är Slytherin så ligger det mig lite extra varmt om hjärtat (även om det nog är jag själv som är skyldig till att det inte kom nått blogginlägg). Slytherinfesten blev väldigt lyckad – vi drack grön välkomstdrink, sjöng lite sånger, körde HP-maffia, och åt massa mat. Senare under kvällen framförde The Slug Theatre Severus Snape – En hjältesaga, som en uppföljare till teatern året före om marodörerna.
Med det här orden vill jag tacka för mig, och tack för att jag fått vara er ordförande de här åren! Men jag kommer inte sluta vara mindre aktiv för det, så vi ses snart på ett USC-möte nära dig!


Magiska kramar

Amanda

Inga kommentarer: