torsdag 17 september 2009

Medlemsboom!!!

Sedan sjunde boken kom ut har vi haft ett ganska stabilt antal medlemmar i Uppsala Slug Club. (runt 40 ungefär) En ny medlem var en stor grej för oss. På mötena kom det sällan fler än tio. Men vad händer nu??? 10 nya medlemmar på en månad! Och 6 av dessa har anmält sig de senaste tre dagarna! Vi var kanske 15 pers på förra mötet!

Vad har hänt? Var det vårt rollspel på kulturnatten som öppnade Uppsalabornas ögon eller är det reklamen på trollkarlsskolan.se som har lyckats? Ingen aning, men kul är det! Vi är nu 52 medlemmar och fler lär det bli! Välkomna alla nyingar och välkomna att anmäla er till medlemslistan alla nyfikna! Det är ingen medlemsavgift längre och inga plikter, bara skicka dina kontaktuppgifter så missar du inget kul som händer!

3 kommentarer:

dracodormi sa...

Och idag lade jag till två till på listan! :D Så underbart! Två är 13-åringar också och det känns väl jättebra? Det är så kul när det är blandade åldrar och 13-åringar har varit sällsynta ett tag i föreningen...

Simon Rosén sa...

Jag tror att det är att USC har börjat bli en etablerad förening i Uppsala som många känner till. Och vi når ut genom många kanaler. Dessutom brukar hösten vara en bra medlemsvärvningstid.

Anna sa...

Hm, jag har svårt att säga exakt vad det är just nu, men jag tror att mer interaktion mellan fans i Sverige (word of mouth på konvent, knytpunkt på svenskahpfans.com osv) får oss att upptäcka varandra lite mer. Kanske. :) Jag skulle lugnt vara med om jag bodde i Uppsala!