söndag 26 augusti 2012

Årsmöte - check!

Igår hade föreningens quidditch-lag träning och sedan hade USC sitt åttonde årsmöte. Det hölls hemma hos Jenny och var väldigt trevligt. Förutom att vi lyckades med alla praktiska saker såsom att välja ny styrelse och diskutera stadgeändringar så blev det fika med chokladkaka, syltkakor, Bertie Botts bönor och saft. Tyvärr har jag inga vackra bilder från detta att visa.

När jag ändå sitter här och skriver så kan jag ju passa på att berätta för er som inte är medlemmar i USC att det händer mer i föreningen utöver det som skrivs på bloggen. Till exempel så har det hållits en filmkväll hemma hos Fredrik där det visades filmer som Harry Potter-skådisar är med i. Mer än så kan jag tyvärr inte berätta ;) (Inte för att jag är speciellt mystisk av mig, utan främst för att jag inte var där).

Nästa gång USC tänker hitta på något är om en vecka då vi åker Hogwartsexpressen tillsammans (mer info i föregående inlägg). Dessförinnan har Quidditch-laget träning på lördag. Härligt att det är så mycket saker på gång i föreningen, eller hur!? :D

Vi ses antingen på Quidditch-planen eller perrong 9¾!
/Ikka

Inga kommentarer: