fredag 17 juli 2009

En delad filmupplevelse

Då har vi nu äntligen fått se den sjätte filmen och som vanligt är åsikterna olika bland de fans i Uppsala som såg den. Vissa älskade filmen och vissa tyckte att den var dåligt gjord. Men min känsla efter filmen var lika delad som vår förening. Kunde jag dela upp filmen i flera horcruxes och sedan förstöra några av dem skulle jag kunna tycka om det som var kvar. Scenen med attacken på kråkboet var helt onödig och verkade bara vara till för att Ginny skulle visa sig dum och hjälplös så Harry fick rädda henne. Harrys fria rörlighet under attacken på Dumbledore var också något jag inte gillade. Trots detta var mycket i filmen någorlunda likt boken och jag gladdes av många bra skådespelarinsatser. Vissa tillägg och ändringar roade mig lika mycket som de förbryllade mig. En delad upplevelse som sagt. Men tack för att jag fick dela den med er!

/Hanna

Lyssna på Louise och Rakels funderingar inför filmen på Radio Upplands sida.
http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/program/index.asp?ProgramID=68
Välj 15/7 kl 8.30-9.00 och dra fram ca 11 minuter.

Vi diskuterar mer på onsdag 18.30 i stadsparken! Se sommarkalendariumets länk till höger.

Inga kommentarer: